zondag 10 februari 2013

Een Lucky Week!



Het begon afgelopen maandag toen ik een Bulaggi tas won. Hoe leuk!
Donderdag kwam het pakje, met de tas! Celine checkte de echtheid van het krokodillenleer. “Nee toch? Ik wil geen krokodillen hieraan opgeofferd hebben,” was mijn verbolgen opmerking.
“Dan wil ik ‘m wel hoor!” zegt de tassenfreak naast me!
“Nee, deze is voor mij, jij wint vast en zeker ook wel eens iets en dan is het jouw feestje.”

Wist ik veel dat het sneller zou zijn dan ik kon bedenken?! Zo riep ze ’s avonds uit: “Ik ben één van de laatste vier slaapkoppen van 2013.” Verrek, da’s waar ook. Celine en Benjamin hebben mee gedaan aan een fotowedstrijd. Je moest een foto uploaden van je meest slaperige, make-up loze, haarverwaarloosde kop. Nu bleek Celine bij de laatste vier te zitten.

We komen in actie en doen direct een facebook-oproep, bellen opi en omi, om nog meer stemmen te winnen. Doch een andere slaapkop wordt ook wakker en doet hetzelfde. Celine stond voor, maar hij loopt enorm in. Oeps, dat is niet de bedoeling… Het werd nog spannend ook!

Doch niet lang voor mij, want op donderdagochtend ging de telefoon. WieWatWaarWendy de verslaggeefster bij “De Heer Ontwaakt” van Sander de Heer op Radio 2 was aan de andere kant van de lijn. Ze vertelde dat Celine gewonnen had “YEAH” en wilde wat doorspreken over de volgende ochtend. Celine zou gewekt worden door haar! Maar wel om half zeven.

Wak? Zo vroeg? Help!
Nou ja, je moet wat over hebben voor je kind dat Slaapkop van 2013 is geworden. Weer eens wat anders dan met twee ochtendhumeurtjes, een stuitertje en een stille aan de ontbijttafel. Gezellig Wendy, kom erbij!

Toen de volgende ochtend de kippen nog op stok zaten en ook de vogelstrotjes nog niet klonken, stond Wendy voor ons huis met haar megafoon in de aanslag om Celine wakker te blèren. Waar is de rest? De auto met satellietzender, de geluidsmannen?
Glimlachend houdt Wendy haar Iphone omhoog. Echt waar, alles wordt opgenomen en gemonteerd op die telefoon.

Dan klinkt uit de megafoon een sirene…
Wat een rotherrie zeg! Was blij dat ik al wakker was. “Celine! Wakker worden!” klink door dat ding. Wendy gaat naar binnen, loopt naar boven alsof ze die trap duizend keren heeft gelopen en spreekt boven een slaperig, beduusde Celine. Heerlijk dat ze nu weet gewonnen te hebben. Voor mij was ze al de winnares, nu voor heel Nederland!

Eenmaal beneden mag ze de doos met slaapkoppen open maken. 40 mokken met haar winnende foto kijken haar aan. Gelijk worden er vier gevuld met thee. Als we amper onze monden aan de slaapkoppen hebben, stapt Benjamin de kamer in. Monden vallen open, de stilte die volgt is oorverdovend. Alle ogen zijn gericht op het kind dat daar staat. Wendy zegt als eerste weer iets: “Volgend jaar moet jij je opgeven voor Slaapkop van 2014.” Dat besef maakt ons allemaal stil, want daar staat hij, in zijn pyjama. Op zijn slaapkop staan de krullen alle kanten op en met de slaap nog in de ogen kijkt een suffe blik ons aan!

“Dingdong”, doet  de deurbel. Daar is de bakker met een vier-persoons ontbijtje. Nu ja, het is genoeg voor vijf, want Wendy doet vrolijk mee. Een gezellige meid hoor, vooral zo vroeg op de ochtend. Ze doet elke ochtendhumeur verdwijnen. Wendy kan je niet elke dag even komen?

Helaas komt er aan elk feestje een eind, zo ook deze.
School wachtte. Maar niet heus. Sander had natuurlijk allang met school gebeld. Celine mocht wat later op school komen wat natuurlijk perfect past bij een Slaapkop. Dat klonk haar als muziek in de oren, vooral ook toen ze op school bij haar te laat melding verwelkomd werd met: “Daar zullen we de Slaapkop hebben.” Heerlijk hoe snel dit nieuws is gegaan!

Dat was dan onze Lucky week.

Oh nee, nog niet! Marcel heeft ook wat gewonnen! Of eigenlijk gekregen: een staatslot met Jackpot voor de trekking van vandaag! Of is de Lucky week toch echt voorbij?


Door hier te klikken, kom je op de site waar de uitzendingen te beluisteren zijn.