zondag 18 december 2011

Merry X-mas

It’s that time of year again.
De tijd dat ik bedenk dat mijn bolide wat extra’s nodig heeft. Je kan al niet om ‘m heen. Hoewel klein is ie vol karakter. Ook nog eens rood en met reclame op de behuizing schreeuwt het karretje “www.ritsratsreklame.nl”. Het geeft ‘m meer body hoor!

Maar er moet even meer op. Zo kijk ik Marcel smekend, met mijn aller schattigste look en hartoogjes aan. Hij denkt vast: wat wil ze nou weer?!

Wat ik wil? Nóg méér tekst op mijn voituurtje. Nóg méér opvallen.

Ik vertel hem mijn wens, en ja, een dag later komt mijn schatteke met de teksten thuis. Hij zegt dat ik het zelf wel op de auto kan plakken en is weg; zijn werk roept. Nu ben ik geen meester-beletteraarster; zeg maar gerust het gaat mij iets moeilijker af, maar als meneer RitsRats zegt dat ik het kan, kan ik het. Basta!
Een raampje van matfolie voorzien is een makkie. Bel gerust even. Ik kom langs en zorg voor minder inkijk. Eén ding heb ik vóór op de baas: ik ben goedkoper!

Nu ja, na het schoonmaken van de ramen plak ik de teksten op de zijruiten. Maar wat is dat? Een paar hoekjes willen niet vast blijven zitten. Ik bedenk een meesterlijke oplossing en na een uurtje lijkt het wèl vast te zitten. Zo staat er “Merry X-mas” op de zijramen! Leuk toch!?
Ik stap vervolgens vrolijk in, ben helemaal blij en ga op weg.

Tot ik plots een zacht getik tegen het achterraampje hoor. Wak?! Wat is dat? Er raakt een letter los! Nu ja, ik kijk er zodadelijk in de parkeergarage wel even naar. Tot ik ineens niets meer hoor en zie dat de ‘m’ weg is. Foetsie, hopelijk niet op de voorruit van mijn achtervolger. “Zou hij (of zij) met zo’n ‘m’ op de voorruit niet gelijk zin krijgen in een Big Mac?” vraagt Marcel later. Nou, ik wel!

Alle gekheid op een stokje. Ik rijd al balend door en bedenk: Help!!! Nu staat er “Merry X-as” op mijn auto. Ik schaam me dood. ‘As(s)’ is toch niet zo’n net Amerikaans woord voor ‘achterwerk’? Ik hoop stilletjes dat niemand het opmerkt, want je hebt van die programma’s waar de grappige dingen breeduit worden uitgemeten, bijvoorbeeld bij DWDD. Marcel wil mij als blogger in dat programma, niet als iemand die zijn zaak onderuithaalt?!

Ik pulk in de garage alle overgebleven letters van het raam, dan maar géén tekst, en stuur een berichtje naar Marcel dat ik toch niet zo’n goede beletteraar ben. Zijn verklaring luid: het gebruikte schoonmaakmiddel laat een vettig laagje achter en zo blijft de tekst niet goed plakken. Poeh, gelukkig ligt het niet aan mij, ik kan het wél. Yes! “Maar meneer de big boss: Dat kon ik ook niet weten! Ik run hier geen zaak!”

Hoe dan ook regelde Marcel een nieuwe tekst en heeft het ook nog zelf op mijn rode monster geplakt. De schat! Dan weet ik nu zeker dat het goed zit.

Later vraagt Benjamin mij wat “Merry X-mas”  betekent en waarom ‘as’ zo erg is. Ik leg het uit en ook dat ‘X’ ook wel kan staan voor ‘groot’, begint het kleine kereltje te lachen!!!
“Dus eigenlijk wenste je iedereen een vrolijke dikke kont!”
“Ja, Benjamin fijn dat jij het snapt en voor je ziet.”
Wat jij als lezer voor je ziet, wil ik niet weten. Als het mijn zitwerk maar niet is!

Afijn, mijn auto scheurt, eh schreeuwt: “Merry X-mas”!
Dat is dan nu mijn wens voor jou.
 Fijne kerstvoorbereidingen & tot volgende week!